storyofmylie

Direktlänk till inlägg 30 april 2015

"De snälla"

Av Jane Doe - 30 april 2015 00:00

Det är rätt fånigt att kalla dem för "de snälla" egentligen, men jag är inte speciellt kreativ, så det har blivit så bara. Jag tycker mycket om dem, jag älskar hur olika de är, trots att det kan leda till bråk ibland. De är som en surrogatfamilj nästan, eller inte riktigt, jag ser dem mer som vänner än en familj tror jag. Den är underbar och knasig och härlig och rolig, om än lite dysfunktionell, men det gör inget, jag tycker om dem allihop, precis som de är. Jag hoppas de förstår det, jag skulle nog inte våga säga det till dem, i alla fall inte till alla samtidigt.

 

En av tjejerna, åh, hon är så fantastisk, jag brukar inte favorisera, men hon är ett speciellt fall, henne måste man bara sätta på en guldpiedestal och mata med nektar och ambrosia. Fast hon skulle nog hellre bli matad med äppeljuice, potatis och Ben & Jerry's.

 

De är fantastiska och de är så snälla jämt (därav smeknamnet antar jag), till och med när de retas och har sig.

 

Jag är långsint, jag glömmer väldigt sällan en oförrätt, men jag hyser sällan agg mot någon, när jag väl gör det är jag inte arg länge. Mina känslor är ganska flyktiga, de kan byta som tokiga ibland, jag kan vara arg bara för att helt tvärt bli glad igen. Mina humörsvängningar kan vara ganska svåra att hänga med i, till och med för mig.

 

Men de här människorna, jag kan inte vara arg länge alls. Det går bara inte. Vilket inte nödvändigtvis är en dålig grej. 

 

Jag blir nästan alltid glad så fort jag pratar med dem, det kan handla om vad som helst, det spelar faktiskt ingen roll. Bara att de finns där, i stort sätt dygnet runt (de lägger sig/går upp ganska olika, så nån är nästan alltid vaken) är så betryggande och bara härligt att veta att jag bara behöver tänka på dem eller nåt de skrivit för att lysa upp.

 

De är underbara människor hela bunten, och det betyder ganska mycket för mig att de inte hatar mig, och gör de det är de taktfulla nog (och bra nog) att inte visa det. 

 

Jag rodnar ganska ofta, speciellt när jag pratar med dem. Ibland blir jag så generad att jag nästan gömmer mig för datorskärmen, som om det skulle hjälpa. Men jag tror inte jag skulle vilja att de slutar med det.(För det händer att jag blir smickrad också, samtidigt som jag blir generad).

 

Det finns några som jag inte pratat så länge med, men de räknas också, för den bilden jag har av dem hittills är att de är lika underbara som resten av dem, och vore de bara hälften så magnifika som resten av dem så vore de ändå bra mycket bättre än vissa jag känner på riktigt (IRL). 

 

De betyder så oerhört mycket för mig, allihop.

 

Godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane Doe - 29 juli 2015 22:45

I vanlig ordning ska ni inte få ett glatt inlägg. Den som läst den här bloggen borde vara mycket väl medveten om det vid det här laget. Men jag ska också försöka att inte vara alltför negativ.   Återigen handlar det om att jag vill bo ensam. Vad ...

Av Jane Doe - 14 juli 2015 16:48

Det finns de människor som upptäcker att livet är kort, och att man borde göra det mesta av det. Sen så finns det de människor som upptäcker att livet är kort och meningslöst, och att det inte finns något att slösa bort. Och så finns det de som inte ...

Av Jane Doe - 14 juni 2015 17:24

Jag har skrivit om det här inlägget säkert tusen gånger nu, jag vet verkligen inte hur jag ska inleda det. Det borde inte ens vara svårt, men jag kan inte formulera det ordentligt, det kanske går bättre på engelska?   Nope, can't even find the wo...

Av Jane Doe - 13 juni 2015 23:45

I'm feeling quite blue today. It's just that.. Jag kan inget, i stort sett. Och det finns så många människor som kan skapa sådana fantastiska saker. Musik, konst, ja allt möjligt. Visst, man kan lära sig, och alla var nybörjare nån gång. Men det kräv...

Av Jane Doe - 11 juni 2015 03:45

Jag hade egentligen tänkt skriva ett annat inlägg, men jag höll på att läsa igenom en massa anteckningar på telefonen och tänkte att "Hey, det är väl läge att färska upp minnet lite? Den där kanadensaren som ville skaffa barn med dig t.ex, din konver...

Ovido - Quiz & Flashcards