storyofmylie

Direktlänk till inlägg 1 maj 2015

Look beyond yourself... Eller något annat lika flummigt

Av Jane Doe - 1 maj 2015 00:45

Jag hade lite tråkigt så jag började läsa en bok som jag inte läst på länge; "Häxans handbok: Alla hemligheter en modern häxa bör känna till". Den är riktigt intressant (även om ganska mycket handlar om afrodisiaka etc). Det finns säkerligen folk som tycker att den är lika jabberwocky som stjärntecken och liknande, men jag gillar den. 

 

Det finns en del av ett kapitel som heter "Förnamnets kraft" och det går ut på att varje bokstav har en betydelse. Varje bokstav representerar ett flertal olika karaktärsdrag. Följande är hur bokstäverna i mitt förnamn tolkas. Jag har fyra bokstäver i mitt namn, varav en av dem är dubblett. Därför blir det bara tre st eftersom det vore onödigt att ta en två gånger.

 

1. Skapande, kreativ, kraftfull, framgångsrik.

2. Flink, livlig, intellektuell utan att vara arrogant, ibland otrogen, krävande. 

3. Språkbegåvad, har inlevelseförmåga, sentimental, äventyrlig, målmedveten, orädd.

 

Det är kanske ganska flyktigt med tanke på att en person med ett långt namn blir bättre beskriven eller får motsägelsefulla betydelser, men det är ändå lite roligt tycker jag.

 

Det finns också en del som handlar om numerologi. Ödestal, födelsetal och namntal.

 

Mitt namntal blir: 1 och mitt födelsetal är: 4.

 

För att räkna ut ödestalet plussar jag bara ihop de två, vilket blir 5, och det är mitt ödestal.

 

Såhär står det om ödestalets (5) grundbetydelse; Ett magiskt tal. Pentagrammet, den magiska femuddiga stjärnan, som målas på dörrtröskeln håller djävulen borta. Människan har fem sinnen, handen har fem fingrar, varje fot fem tår. Varje udda tal som man multiplicerar med talet fem ger ett tal som har en femma på slutet. Fem-människor är utåtriktade och öppna för allt nytt. De reser mycket, har höga ideal och filosoferar gärna.

 

Som fem-människa passar jag mycket bra med: 1-, 2-, 3- och 6-människor. Jag passar bra med 4- och 5-människor. Jag passar ganska bra med 8-människor men inte alls bra med 7- och 9-människor.

 

Namntalet kan ge dig en hållpunkt för vad dina speciella yrkesmässiga intressen och starka sidor kan finnas. Då mitt är 1 betyder det; Uppfinnare, vetenskapsman, ingenjör, tekniker, reporter, författare, programmerare.

 

Födelsetalet ger upplysning om egenskaper som påverkar livet och umgänget med andra. Mitt är 4 vilket betyder; Uthållig, målmedveten, en god organisatör, praktisk, trofast, tillförlitlig, trogen vän.

 

Mitt ödestal (5) tyder på: Briljant talare, inre oro, reslysten, livsmod, språkbegåvning, mångsidighet. 

 

"Svaren" på de olika talen samt bokstävernas betydelse verkar vara rätt genomgående. Sen huruvida man väljer att tro på det eller inte är helt upp till en själv. Jag själv skulle nog säga att det inte direkt stämmer, det är ju ingen vetenskap. Men jag tycker ändå sånt är lite roligt att pyssla med om man inte har något bättre för sig. 

 

Godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane Doe - 29 juli 2015 22:45

I vanlig ordning ska ni inte få ett glatt inlägg. Den som läst den här bloggen borde vara mycket väl medveten om det vid det här laget. Men jag ska också försöka att inte vara alltför negativ.   Återigen handlar det om att jag vill bo ensam. Vad ...

Av Jane Doe - 14 juli 2015 16:48

Det finns de människor som upptäcker att livet är kort, och att man borde göra det mesta av det. Sen så finns det de människor som upptäcker att livet är kort och meningslöst, och att det inte finns något att slösa bort. Och så finns det de som inte ...

Av Jane Doe - 14 juni 2015 17:24

Jag har skrivit om det här inlägget säkert tusen gånger nu, jag vet verkligen inte hur jag ska inleda det. Det borde inte ens vara svårt, men jag kan inte formulera det ordentligt, det kanske går bättre på engelska?   Nope, can't even find the wo...

Av Jane Doe - 13 juni 2015 23:45

I'm feeling quite blue today. It's just that.. Jag kan inget, i stort sett. Och det finns så många människor som kan skapa sådana fantastiska saker. Musik, konst, ja allt möjligt. Visst, man kan lära sig, och alla var nybörjare nån gång. Men det kräv...

Av Jane Doe - 11 juni 2015 03:45

Jag hade egentligen tänkt skriva ett annat inlägg, men jag höll på att läsa igenom en massa anteckningar på telefonen och tänkte att "Hey, det är väl läge att färska upp minnet lite? Den där kanadensaren som ville skaffa barn med dig t.ex, din konver...

Ovido - Quiz & Flashcards