storyofmylie

Alla inlägg under juli 2014

Av Jane Doe - 28 juli 2014 01:35

                                                   

Av Jane Doe - 6 juli 2014 09:45

Vad kallas du för? Lilla Bus, Ankan, Galning, Cupcake, Inspektörn, Rogue, kärt barn har många namn antar jag. 

Vad vill du att folk ska kalla dig? Spelar inte så stor roll faktiskt.

Är du besatt av någonting? Lätt. The White Rabbit Chronicles av Gena Showalter. (Och i viss utsträckning allt som har med Alice i Underlandet att göra). 

Är du morgon eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska. Jag älskar att åka bil på motorvägen sent på natten. 

Vilket är ditt bästa ämne i skolan?  Jag vet inte riktigt. Jag har ett B i engelska. 

Vilka är dina största svagheter? Jag är för känslosam. För godtrogen. För snäll för mitt eget bästa. Är du vänsterhänt eller högerhänt? Högerhänt. 

Favoritplagg på en kille? Svarta jeans. (ENBART, behövs inget mer :P) 

Beskriv din drömkille. Muskler, lite som Phoenix (Gladiatorerna), lång, vacker, mystisk, tattuerad/piercad (fast inte till överdrift), alltid redo att slåss för dem han älskar. Kort och gott Cole Holland från Gena Showalters serie The White Rabbit Chronicles, har ni inte läst den föreslår jag att ni gör det.

Cola eller fanta? Black Orange!

Sallad eller McDonalds? Sallad på McDonalds. 

Sex utan kärlek eller kärlek utan sex? Kärlek utan sex.

Tåg, buss eller bil? Jag tycker lika mycket om alltihop faktiskt, tåg och buss för fridfullheten och bil för frihetens skull.

Tv eller dator? Dator, man kan göra så mycket med en dator.

The Notebook eller Fast and the furious filmerna? Fast and the Furious alla gånger. Jag ÄLSKAR fart.

Något som du är riktigt rädd för? Jag har precist läst ut Through the Zombieglass och den slutade så fantastiskt bra att en trea i serien egentligen inte är nödvändig och nu är jag livrädd för att den sista boken kommer att vara urusel (Samma sak hände med Nyckeln, Engelsforstrilogin). Och hopplöshet. Att veta att Jorden kommer gå under och du kan inte göra ett jota. (T.ex.)

Favoritbok? Alice i Zombielandet och Through the Zombieglass, och fast den inte kommit ut än (den kommer ut den 30 September i USA!) så vet jag att jag kommer att älska den (TROTS att minst 4 personer jag förmodligen älskar dör i den), The Queen of Zombie Hearts. Favoritmusik? Rock, Nightcore, Anti-Nightcore, fast jag lyssnar på det mesta.

Favoritband? Disturbed.

Favoritlåt? Asylum - Disturbed, What have you done - Within Temptation och Fading - Decyfer Down. I alla fall just nu, jag ändrar mig rätt ofta (så sent som förra veckan var det White Rabbit - Egypt Central, Cannibal - Kesha och Her name is Alice - Shinedown. Kanske också Alice - Avril Lavigne).

Favoritspel? American McGees Alice (AMA) och Alice Madness Returns (AMR). (Det är ett "seriespel". Den sista heter Alice Otherlands men den har inte kommit ut än).

Du tycker inte om? Falska människor och hycklare.

Fyra saker som folk inte vet om dig. Jag är väldigt morbid. Jag kan vara väldigt blyg. Jag är ganska hämndlysten. Jag glömmer aldrig en oförrätt.

Favorit Citat? Regel 42 - Godtag aldrig en ursäkt från någon som precis lurat dig.

Vad är det viktigaste folk bör veta om dig? Se upp, jag kanske bits. ;)


Jag kommer att skriva på engelska ibland, inte alltid och inte alltid hela blogginlägg men nu vet ni det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards