storyofmylie

Direktlänk till inlägg 15 mars 2015

Random hjärnaktivitet

Av Jane Doe - 15 mars 2015 03:00

Jag vet inte om ni har tänkt på det, eller om det ens har hänt er, men när jag inte har något att göra och blir uttråkad så börjar min hjärna vandra iväg på eget bevåg och tankarna starts to pile up. 

 

Mina tankar vilar inte alltid på de trevligaste ämnena och därför försöker jag undvika att låta dem flyga fritt. Och ftersom jag inte gör så mycket på dagarna så lever de sitt eget liv mer, jag har heller inga hobbies, så jag får försöka hitta på något annat att göra för att hjärnan ska vara upptagen. Jag städar t.ex jämt. Jag brukade baka mycket, men jag var tvungen att sluta med det eftersom ingen åt upp det då det blev så mycket. Det vore ju lätt att bara skaffa en hobby, men det finns inget i närheten av där jag bor som jag kan göra.

 

Så jag läser. Massor. Jag har böcker överallt i mtt rum och jag har hundratals på telefonen. Jag läser mycket på internet också, oftast handlar det om "konstiga" saker som seriemördare, sjukdomar, tortyr, gift etc. för att jag tycker sånt är intressant. Men det gör så att jag har en massa "onödig" kunskap i huvudet och det försämrar mitt skolarbete eftersom jag har svårt att lära mig saker i skolan. Det gör också att mitt huvud blir fullt väldigt fort (det är delvis därför jag skriver av mig här på bloggen, för att slippa ha alla tankar i mitt huvud). Det blir som en ond cirkel, eftersom jag läser om avskyvärda saker så tänker jag på avskyvärda saker när jag inte är upptagen med något. Och ibland om jag berättar om de sakerna för folk blir de obehagliga till mods, ibland nästan rädda. Så det har jag försökt sluta med.

 

Jag tror att jag skulle bli galen om jag bara satt hemma och inte fokuserade på något. Det verkar inte helt konstigt eftersom att hjärnan börjar producera hallucinationer efter 15 minuter utan stimuli (ett bra exempel är vit tortyr, personen blir satt i ett helt vitt rum, utan ljud och får smaklös/färglös mat etc. <- det är det här jag menar, vilken normal 15:åring vet det där?) Jag spyr ut ovanliga fakta överallt, trots att ingen frågat. Det stör mig och säkerligen folk i min omgivning också. 

 

Ah, jag vet inte om något av det här lät vettigt. Jag hoppas det gjorde det i alla fall, för jag själv är osäker. Jag vet inte ens om jag fick ur mig det jag ville få ut, jag är för trött för det. Får kolla i morgon om det var något jag missade, får väl se om jag skriver ett till inlägg då.

 

God natt xoxo

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane Doe - 29 juli 2015 22:45

I vanlig ordning ska ni inte få ett glatt inlägg. Den som läst den här bloggen borde vara mycket väl medveten om det vid det här laget. Men jag ska också försöka att inte vara alltför negativ.   Återigen handlar det om att jag vill bo ensam. Vad ...

Av Jane Doe - 14 juli 2015 16:48

Det finns de människor som upptäcker att livet är kort, och att man borde göra det mesta av det. Sen så finns det de människor som upptäcker att livet är kort och meningslöst, och att det inte finns något att slösa bort. Och så finns det de som inte ...

Av Jane Doe - 14 juni 2015 17:24

Jag har skrivit om det här inlägget säkert tusen gånger nu, jag vet verkligen inte hur jag ska inleda det. Det borde inte ens vara svårt, men jag kan inte formulera det ordentligt, det kanske går bättre på engelska?   Nope, can't even find the wo...

Av Jane Doe - 13 juni 2015 23:45

I'm feeling quite blue today. It's just that.. Jag kan inget, i stort sett. Och det finns så många människor som kan skapa sådana fantastiska saker. Musik, konst, ja allt möjligt. Visst, man kan lära sig, och alla var nybörjare nån gång. Men det kräv...

Av Jane Doe - 11 juni 2015 03:45

Jag hade egentligen tänkt skriva ett annat inlägg, men jag höll på att läsa igenom en massa anteckningar på telefonen och tänkte att "Hey, det är väl läge att färska upp minnet lite? Den där kanadensaren som ville skaffa barn med dig t.ex, din konver...

Ovido - Quiz & Flashcards