storyofmylie

Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

Drömkillen.. finns han?

Av Jane Doe - 14 mars 2015 02:45

Många gånger har jag fått frågan; "Hur ser din drömkille ut?". Både av äckel och folk jag gillar. Mitt svar är nästan alltid detsamma "Känner du till Cole Holland från Gena Showalter's bokserie; The White Rabbit Chronicles?". Och svaret har hittils alltid varit "Nej". Så nu tänker jag för en gångs skull skriva ner exakt hur min drömkille är (ja, självklart är det inte möjligt att få allt, det kallas ju trots allt för DRÖMkille). För att göra det lite enklare att läsa så skriver jag det som en punktlista med underrubriker (det kommer kanske låta kallt och opersonligt, men det är bara för att det är enklare att göra så. Det är klart att det är svårt att hitta en sån här kille, om det ens finns nån, men det är den "perfekta" killen enligt mig).

 

Utseende;

  • Ganska muskulös och vältränad (inte galet biffig, men tillräckligt för att det ska märkas att han tränar).
  • Längre än jag (definitivt inte kortare än 175~ cm då jag själv är ca. 172).
  • Tatuerad och piercad (inte till överdrift, att vara en nåldyna eller målarduk är inte speciellt snyggt om du frågar mig).
  • Hårlängd, ögonfärg, hudfärg etc. spelar i stort sätt ingen roll, vad som helst tänder jag inte på, men det mesta.

Personlighet;

(Nu blir det lite svårare, men jag får försöka förklara efter bästa förmåga).

  • "Hård" utsida men med en mjuk kärna (jag menar alltså att han inte tar emot någon skit, men att han inte är elak eller våldsam utan en rimlig anledning).
  • Snäll mot de som känner honom, en aning kylig mot de han inte känner.
  • Trogen/lojal (mot sina vänner, familj och flickvän, nån man kan lita på).
  • Lite av en ensamvarg (alltså att han umgås med ett kompisgäng, inte träffar mycket nytt folk).
  • Självsäker (men inte övermodig).
  • En ledare (men inte en diktator).
  • Beslutsam (har han bestämt sig för något så är det svårt att rubba honom)
  • Öppen och nyfiken (att han inte är emot tanken på nya saker)
  • Smart (han behöver inte vara ett geni och kunna räkna upp pi i sömnen, men han kan det han behöver veta).
  • Mystisk.
  • Ärlig och säker på sin sak.
  • Överbeskyddande (ja, faktiskt, även om jag har en ganska stark vilja så är det skönt att veta att någon bryr sig om en, men han ska tåla att jag har en egen vilja, även om han inte håller med och är orolig).
  • Inte långsint.
  • Generös.
  • (Ja, jag är en av de tjejerna som gillar en bad boy, men inte en idiot utan tanke på andra).

Jag inser ju självklart att det är nästintill omöjligt att hitta någon som är så här. Det slår mig att jag beskrivit Cole Holland nästan i detalj, men jag gillar honom verkligen. Jag vet inte hur bra jag egentligen beskrev honom, det vore egentligen bäst om ni läste (åtminstone) den första boken; Alice i Zombielandet, för att själva kunna bilda er en uppfattning om hur han är, för det finns inget med honom som jag skulle vilja ändra på. Jag hoppas ändå att ni kanske förstått lite vad jag menar.

 

Grekisk mytologi säger att människor från början skapades med fyra armar, fyra ben och två huvuden.
Men Zeus fruktade att en maktkamp var nära förestående, delade dem i två delar och dömde dem att för evigt tillbringa sina liv i sökandet efter deras andra halva. 

 

Det är en vacker tanke, att den själsfrände vi söker i själva verket skulle vara en förlorad bit av oss själva. Och det finns så många olika personligheter i världen (killen jag beskrev förut behöver inte vara den jag kommer att hamna med, de kan bli tvärtom, vem vet?). Ibland när jag känner mig riktigt ensam undrar jag om den här andra halvan har blivit påkörd av en buss eller något liknande. Eller om den är en av alla människor som tagit livet av sig, det finns ju så många  som dör, av olika orsaker, och det verkar hopplöst ibland.

 

Jag har ju ingen egentlig erfarenhet av förhållanden, jag har haft två olika pojkvänner, men det var när man var så liten att man knappt visste vad det betyder. Det kan ju vara så att jag ändrar mig, men just nu ser det ut såhär.

 

Hejdå ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane Doe - 29 juli 2015 22:45

I vanlig ordning ska ni inte få ett glatt inlägg. Den som läst den här bloggen borde vara mycket väl medveten om det vid det här laget. Men jag ska också försöka att inte vara alltför negativ.   Återigen handlar det om att jag vill bo ensam. Vad ...

Av Jane Doe - 14 juli 2015 16:48

Det finns de människor som upptäcker att livet är kort, och att man borde göra det mesta av det. Sen så finns det de människor som upptäcker att livet är kort och meningslöst, och att det inte finns något att slösa bort. Och så finns det de som inte ...

Av Jane Doe - 14 juni 2015 17:24

Jag har skrivit om det här inlägget säkert tusen gånger nu, jag vet verkligen inte hur jag ska inleda det. Det borde inte ens vara svårt, men jag kan inte formulera det ordentligt, det kanske går bättre på engelska?   Nope, can't even find the wo...

Av Jane Doe - 13 juni 2015 23:45

I'm feeling quite blue today. It's just that.. Jag kan inget, i stort sett. Och det finns så många människor som kan skapa sådana fantastiska saker. Musik, konst, ja allt möjligt. Visst, man kan lära sig, och alla var nybörjare nån gång. Men det kräv...

Av Jane Doe - 11 juni 2015 03:45

Jag hade egentligen tänkt skriva ett annat inlägg, men jag höll på att läsa igenom en massa anteckningar på telefonen och tänkte att "Hey, det är väl läge att färska upp minnet lite? Den där kanadensaren som ville skaffa barn med dig t.ex, din konver...

Ovido - Quiz & Flashcards